لوازم برقی آشپزخانه

لیست لوازم برقی آشپزخانه،لوازم برقی آشپزخانه مولینکس،لوازم برقی،آشپزخانه بوش،انواع لوازم برقی آشپزخانه با قیمت

لوازم برقی آشپزخانه

لیست لوازم برقی آشپزخانه،لوازم برقی آشپزخانه مولینکس،لوازم برقی،آشپزخانه بوش،انواع لوازم برقی آشپزخانه با قیمت

سایت ایمن گستر آریا

چهارشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۰۷ ب.ظ

کیس دست دوم

خرید کامپیوتر جدید می‌تواند هزینه بسیار زیادی را به یک کاربر معمولی وارد کند. با توجه به بودجه محدود بسیاری از کاربران، دسترسی به قطعات با قدرت مناسب می‌تواند هزینه زیادی را در بر داشته باشد اما برای رفع این مشکل راه حل آسان‌تری نیز وجود دارد، خرید کامپیوتر دست دوم. دیگر نیازی نیست که برای دسترسی به سخت‌افزار بهتر نسبت به کامپیوتر قدیمی خود هزینه گزافی را بپردازید. در این مقاله به چند دلیل بسیار مهم برای خرید کامپیوتر دست دوم اشاره خواهیم کرد.

 

نیازی به قدرت فراوان وجود ندارد

چرا نیاز به خرید یه کامپیوتر جدید دارید؟ اگر هدف شما نوشتن چند مقاله است نیازی نیست که کامپیوتر شما مجهز به آخرین مدل پردازنده و مقدار بسیار زیادی حافظه رم باشد. این مساله برای کار‌های مثل وبگردی و یا انجام کار‌ها به صورت آنلاین نیز مصداق دارد. با نگاه کردن به بخش Task Manager در ویندوز می‌توانید مشاهده کنید که به چه مقدار منابع سخت‌افزاری نیاز دارید. شاید میزان رم بیشترین مشکل برای شما باشد. البته اگر کار‌های ویرایش ویدیو یا طراحی انجام می‌دهید باید کامپیوتر مجهز به سخت‌افزار قوی داشته باشید تا فرایند انجام کار بسیار راحت‌تر از گذشته باشد اما برای رسیدگی به کار‌های روزانه که نیاز به قدرت پردازشی زیادی ندارد، خرید یک کامپیوتر قدرتمند و گران کار اشتباهی است. بدین ترتیب خرید سخت‌افزار دست دوم با قدرت مناسب می‌تواند راهکار مناسبی برای رفع نیاز‌های شما باشد.

 

مقرون به صرفه

خرید کامپیوتر و قطعات سخت‌افزاری دست دوم می‌تواند مقدار زیادی از هزینه‌های شما را کاهش دهد. شما می‌توانید با انجام هزینه بسیار مناسب به کامپیوتری با قدرت سخت‌افزاری بسیار خوب دسترسی داشته باشید. شاید این سخت‌افزار‌ها گاهی برای استفاده از آخرین نسخه ویندوز کمی ضعیف باشند اما همیشه راهکار‌های مناسب‌تری مثل استفاده از سیستم عامل قدیمی‌تر مثل ویندوز 7 وجود دارد که هنوز نیز به صورت رسمی توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود. البته همیشه مجبور نیستید که سخت‌افزار قدیمی‌تر را برای انجام کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از سخت‌افزار‌های دست دوم چند سال اخیر استفاده کنید که هنوز قدرت بسیار مناسبی دارند و در سمت مقابل خرید دست دوم آنها می‌تواند به شدت مقرون به صرفه باشد.

 

استفاده متداوم

شاید با خود فکر کنید که خرید کامپیوتر و قطعات سخت‌افزاری نو، طول عمر بسیار بیشتری را به شما ارائه خواهد کرد که از نظر تکنیکی، این ایده کاملا درست است اما استفاده از قطعات دست دوم می‌تواند میزان استفاده شما را بیشتر کند. شاید برای شما این سوال مطرح شود که چگونه این اتفاق رخ خواهد داد؟ شما نوع استفاده خود را در طول زمان تغییر خواهید داد. در ادامه درک خواهید کرد که کدام نرم‌افزارها بهترین عملکرد را دارند. شما می‌فهمید که دیگر نیاز به چه برنامه‌هایی ندارید و شاید بسیاری از اطلاعات خود را برای نگه‌داری به دستگاه‌های ذخیره‌سازی مستقل، انتقال دهید تا فشار روی کامپیوتر کمتر از گذشته شود. اگر کامپیوتر شما کند عمل می‌کند با استفاده از برخی ترفند‌ها می‌توان سرعت را تا مقدار زیادی افزایش داد. البته هیچگاه تضمینی برای سالم بودن هیچ قطعه‌ای وجود ندارد. شما نمی‌دانید که کدام سخت‌افزار روز‌های آخر عمرش را سپری می‌کند و هیچ خدمات‌ پس‌ از فروشی نیز وجود ندارد. البته در اینجا کاری به عمر سخت‌افزار نداریم بلکه به تجربه و ذهنیت استفاده اشاره کردیم.

 

کمک برای کاهش زباله‌های زیست محیطی

استفاده کنندگان از وسائل الکترونیکی مقدار زیادی زباله‌های زیست محیطی تولید می‌کنند. پلاستیک‌ها با استفاده از سوخت فسیلی تولید می‌شود و بسیاری از قطعات برای تولید نیاز به مواد معدنی کمیاب دارند. در نهایت سخت‌افزار‌های تولید شده برای تجزیه در طبیعت به چند قرن زمان نیاز خواهند داشت و حتی باعث نفوذ مواد سمی به محیط زیست می‌شوند. خرید کامپیوتر و سخت‌افزار دست دوم باعث کاهش تولید قطعات جدید می‌شود. نه تنها این مورد بلکه باید توجه کرد که چه زمان و هزینه‌ای صرف می‌شود که تا قطعات کامپیوتری به مرحله دفن زباله برسد. پس اگر حتی ذره‌ای به سلامت محیط زیست اهمیت می‌دهید بهتر است که استفاده از قطعات سخت‌افزاری دست دوم را در برنامه قرار دهید.

 

از چرخه خرید خارج شوید

کمپانی‌های طراحی و ساخت قطعات سخت‌افزاری می‌خواهند که شما بلافاصله بعد از معرفی و عرضه سخت‌افزار جدید کامپیوتر خود را به آنها مجهز کنید. این مورد باعث می‌شود که سودآوری این شرکت‌ها افزایش پیدا کند اما در سمت مقابل هزینه زیادی را به خریدار و کاربر نهایی وارد می‌کند. از شرکت اپل می‌توان به عنوان نماد اصلی این تفکر اشاره کرد. یکی از رئیس های این شرکت یعنی Phil Schiller در مصاحبه‌ای که چند سال پیش انجام داد گفت استفاده از سخت‌افزار‌های قدیمی که پنج سال کار کردند امری بسیار ناراحت کننده است! اپل یکی از شرکت‌هایی است که با عرضه سخت‌افزار جدید کاربران را مجبور به خرید آن می‌کنند. شما به عنوان یک کاربر با خرید قطعات و کامپیوتر‌های دست دوم می‌توانید از این چرخه رهایی پیدا کنید. صرفا در طول چند سال سخت‌افزار‌های ساخته شده توسط اپل ارزش اولیه خود را از دست داده و با قیمتی بسیار ارزان‌تر قابل خرید خواهند بود.

کیس استوک

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۲
postex postex

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی